بازتاب رسانه ای شکست امارات از ایران
شبکههای "دبی اسپورت" ، "الجزیره اسپورت" و "ابوظبی اسپورت" برخی از این شبکهها بودند که به طور مفصل به بررسی ریز جریانات بازی ایران و امارات پرداختند.
کارشناس الجزیره اسپورت: ایران حتما می بازد!
در این میان یکی از کارشناسان عرب شبکه الجزیره دقایقی قبل از آغاز بازی اظهار داشت: من در چند دهه اخیر به یاد نمی آورم تیمی که صعودش به مرحله بعد بازیها قطعی شده در بازی آخر که جنبه تشریفاتی دارد، 9 تغییر در ترکیب خود انجام دهد.
این کارشناس که خود را بسیار مطلع نشان می داد در ادامه پیش بینی کرد: با این تغییرات به نظر من تیم ملی ایران این بازی را به امارات واگذار خواهد کرد و در نهایت با باخت از کره جنوبی در مرحله بعد حذف می شود.
فضاي اندوه كشور امارات متحده عربي را در بر گرفت. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در حالي كه پيش از آغاز جام ملتهاي آسيا مسوولان فدراسيون فوتبال امارات با رجزخوانيهايي فوتبال ايران را متزلزل توصيف ميكردند، تيم دوم جمهوري اسلامي ايران با سه گل فضاي ماتم را بر كشور امارات حاكم كرد. پس از گل اول ايران گوينده تلويزيون دبي اسپورت با صدايي گرفته گفت: "خلاص." در پي به ثمر رسيدن گلهاي دوم و سوم سكوت شبكههاي تلويزيوني عربي را فرا گرفت. شبكه تلويزيوني ورزشي عراق موسوم به "العراقيه اسپورت" با بيان اين مطلب كه تيم ملي ايران يك بار ديگر فوتبال امارات را تحقير كرد، گفت: «افشين قطبي با ذخيرههاي خود تاريكترين روز فوتبال امارات را رقم زد. پس از فاجعه حذف تحقيرآميز تيم ملي عربستان، نزول فوتبال امارات متحده عربي بارزترين مشخصه سراشيبي سقوط فوتبال كشورهاي ثروتمند عربي منطقه بود.» اين شكست به قدري براي اماراتيها سنگين بود كه گزارشگر اماراتي اسامي گويندگان و مجريان برنامههاي تلويزيوني اين كشور را به اشتباه بيان ميكرد. در همين حال مفسران شبكه دبي اسپورت با رد صحبتهاي كاپيتان تيم ملي امارات، "سبيط خاطر" كاپيتان تيم ملي امارات و "اسماعيل مطر" به بيتفاوتي بازيكنان اين تيم در مقابل تيم ملي ايران اظهار تاسف كرد و توجيههاي آنان را نپذيرفت. در همين حال تلويزيون الجزيره اسپورت در تحليلي جامع از اين ديدار گفت: «تيم ملي ايران در يك بازي تمريني تيم ملي امارات را از پيش رو برداشت تا آماده رويارويي با تيم ملي كره جنوبي باشد.» شبكههاي تلويزيوني امارات امروز را براي فوتبال اين كشور روزي سياه ناميدند و اعلام كردند در ديداري كه براي پيروزي آماده شده بوديم، شكست سنگيني را پذيرفتيم.
پس از پيروزي مقتدرانه تيم ملي كشورمان خبرنگار البيان امارات با اظهار نظر جالبي عنوان كرد كه تيم دوم ايران به مراتب قدرتمندتر از تيم اول است.
*پس از گل دوم ايران، آناليزورهاي كرهجنوبي اقدام به ترك ورزشگاه كردند.
*بيشتر توجه كادر فني كرهجنوبي مورد ارزيابي قراردادن غلامررضا رضايي مهاجم تيم ملي كشورمان بود.
*هواداران تيم ملي كشورمان پس از پيروزي تيم ملي اقدام به سر دادن شعار افشين امپراطور كردند. در ادامه تشويق هوادارن تيم ملي، شعار "امارات باي باي " توجه افراد داخل ورزشگاه را جلب كرده بود.
خوشبخت ترین آدمهای روی زمین، زمان بدبختی گریه می کنند. ماهایی که این وسطا زندگی میکنیم جای خودمون رو داریم پس بخند به زندگی که بدبختی ها پشت درند.